meliina1a

مطالب پزشکی و سلامتی

meliina1a

مطالب پزشکی و سلامتی

مطالب پزشکی و سلامتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مصرف زیاد خیار

خیار گیاهی است که به طور گسترده کشت می شود و متعلق به خانواده Cucurbitaceae می باشد و به عنوان یک سبزی شناخته می شود، اما از نظر علمی، یک میوه است. خیار ابتدا در جنوب آسیا کشت می شد اما اکنون در بسیاری از نقاط جهان کشت می شود. خیار سرشار از مواد مغذی است و به دلیل فواید سلامتی و مزایای زیبایی بسیار شناخته شده است. خوردن خیار برای سلامتی مفید است اما فقط زمانی که بصورت متعادل مصرف شود زیرا مصرف بیش از حد خیار برای سلامتی ضرر دارد. برخی از عوارض عمده مصرف بیش از حد خیار به شرح زیر است.
1- می تواند باعث سمیت شوداگرچه خیار یک میوه سالم است، اما دارای تکه های کوچکی است که باعث تلخی آن می شود. این بخش های کوچک خیار حاوی ترکیبات تری ترپنوئید یا کوکوربیتاسین بسیار سمی است. بنابراین بسیار مهم است که خیار در حد متعادل مصرف شود.
بسیاری از ما تجربه کرده ایم که خیار بسیار تلخ است و فقط می خواهیم آن را دور بیندازیم. این خیارها از نظر ماهیت بسیار سمی هستند و بهتر است در هر شرایطی از آن ها اجتناب شود. بعلاوه باید از نوشیدن آب خیاری که طعم تلخی دارد، پرهیز کنیم زیرا چنین آبمیوه ای حاوی این ترکیب سمی است.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۸/۱۱
  • meliina1A sha

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی