meliina1a

مطالب پزشکی و سلامتی

meliina1a

مطالب پزشکی و سلامتی

مطالب پزشکی و سلامتی

بایگانی

۳۰ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در اولین بخش از مجموعه جدید رشد جسمانی بدن، آنجلا دی نرس، در مورد اثر حرکت بدنی روی سلامت کودکان، مهارت های ذهنی و سلامت کلی آن ها نگاهی انداخته است….

همان طور که در سه مقاله باید این موضوع را شرح دهیم ، “رشد جسمی” در سال های اول زندگی هر فرد، فقط به معنای راه رفتن سریع تر یا انجام حرکات ژیمناستیک پیچیده تر نسبت به بقیه نیست؛ بلکه در مورد این است که بدن و مغز چگونه از درون با هم ارتباط برقرار می کند و با یکدیگر رشد می کند، فرآیندی که قبل از تولد ما شروع می شود.

من در سال 2009 در مورد این که “ذهن کودکان در بدنشان زندگی می کند، پس این دو بهم مرتبط هستند” مطلبی نوشتم. با توجه به این که رشد فیزیکی بدن یکی از سه بخش اولیه در EYFS است، اما اهمیت عمیق تر این جنبه نادیده گرفته می شود، مخصوصا برای کودکانی که بعد از سال 1980 متولد شدند . موضوع EYFS روی حرکت، نگه داشتن، سلامت و مراقبت از خود تمرکز می کند، تا این که بخواهد در مورد تغذیه بدن برای رشد و مهارت های ذهنی متمرکز شود. این مقاله ها به این جنبه از موضوع هم نگاهی انداخته اند، روی چگونگی حرکت بدن و گسترش مهارت های ذهنی ( فکر و سازماندهی اطلاعات در مغز ) هم اطلاعاتی جمع آوری کرده اند.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

زمانی که بهترین توجه ممکن را از خود و اطرافیان خود به دست می ‌آورید، از بهترین شکل زندگی خود استقبال کرده اید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که رژیم غذایی بخشی مهم و حیاتی در زندگی است. اکنون باید برنامه های رژیم خود را بر روی مفهوم واقعی متمرکز کنید – درست خوردن، نه بیش تر خوردن!
مصرف روغن در دوران بارداریبه همان اندازه که توجه به گروه های غذایی که در دوران بارداری می خورید بسیار مهم است، درک نوع روغن هایی که بخشی از وعده های غذایی شما را تشکیل می دهند نیز بسیار مهم است.
روغن زیتون نه تنها برای زنان باردار بلکه برای همه افراد بهترین گزینه در بین دیگر انواع روغن محسوب می شود.اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی شما در حین بارداری فواید زیادی دارد.اجازه دهید در مورد روغن زیتون، فواید و میزان مصرف آن در دوران بارداری بیش تر بدانیم.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

یک دوره هیجان انگیز برای مادر شدن، زمانی است که به تغذیه سالم اختصاص داده می شود؛ تا اطمینان حاصل گردد که جنین درون رحم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود برای رشد را در اختیار دارد. موز مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد را در اختیار جنین قرار می دهد.
1- هموگلوبین را تقویت می کند.طبق گزارش شورای ملی اقدام برای کم خونی، کمبود آهن شایع ترین علت پایین آمدن سطح هموگلوبین است.
بیش تر زنان باردار از کم خونی رنج می برند زیرا معمولا سطح هموگلوبین آن ها بسیار کم است. خوردن موز به تقویت سطح هموگلوبین در بدن کمک می کند که بالطبع گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و از این رو سطح هموگلوبین تقویت می شود. بنابراین مانع از عوارض مختلف در بارداری می شود.
2- حالت تهوع و استفراغ را در دوران بارداری تسکین می دهدبیماری صبحگاهی (ویار) در زنان باردار شایع است. مصرف موز در این زمان از بارداری، به کاهش بیماری صبحگاهی کمک می کند و با موفقیت با تهوع و استفراغ مقابله می کند.
3- منبع عالی اسید فولیکموز برای رشد مغز و نخاع جنین لازم است. این میوه به جلوگیری از کمبود اسید فولیک که باعث تولد جنین زودرس می شود کمک می کند، هم چنین باعث کاهش خطر نقص مادرزادی هنگام تولد می شود.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

هنگامی که کودک کوچک شما شروع به خوردن غذاهای جامد کرد، انتخاب غذاهای مناسب برای او کمی دشوار بنظر می رسد. نوزادان اغلب به هر چیزی در دست و روی بشقاب شما دست می زنند و می خواهند آن را امتحان کنند. اما کودک چه غذاهایی را می تواند با خیال راحت بخورد بدون اینکه با مشکل مواجه شود؟
اکنون کارشناسان عقیده دارند که بهتر است غذاهای جامد را به ترتیب معرفی کنید، حتی اگر ممکن است این مواد غذایی به طور بالقوه باعث حساسیت شوند. مرکبات یکی از مواد غذایی است که شروع آن برای کودکان احتمالا نیاز به کمی صبر دارد.

مرکبات برای سلامتی بسیار مفید هستند و در عین حال میوه های خوشمزه ای می باشند. آنها علاوه بر طعم دلپذیری که دارند، دارای ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی هم هستند. شاید دوست داشته باشید کودک تان از تمام ویتامین C موجود در مرکبات بهره مند شود، اما آیا دادن میوه مرکبات به نوزادان مناسب است؟
بدن کودک بسیار حساس و لطیف است و معده او نمی تواند خوراکی ها را مانند معده یک فرد بزرگسال هضم کند. هر نوع رژیم غذایی که به کودک معرفی می شود باید به آرامی و به تدریج انجام گردد. به همین دلیل، نوزادان باید در 4 ماه اول زندگی (ترجیحا تا 6 ماهگی) بطور انحصاری از شیر مادر تغذیه شوند و سپس به آرامی مصرف غذاهای نیمه جامد به همراه شیر و در نهایت غذای جامد را شروع کنند.
هضم مرکبات برای نوزادان نسبت به آنچه فکر می کنید می تواند سخت تر باشد. بنابراین نباید میوه هایی را که معده کودک نمی تواند هضم کند، به فرزندتان بدهید.
کودکان از چه زمانی می توانند مرکبات بخورند؟از نظر فنی، کودک شما می تواند خوردن مرکبات را از حدود 6 ماهگی شروع کند، اگرچه بسیاری از والدین تا حدود 12 ماهگی از دادن آن به فرزندشان اجتناب می کنند.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

مصرف زیاد خیار

خیار گیاهی است که به طور گسترده کشت می شود و متعلق به خانواده Cucurbitaceae می باشد و به عنوان یک سبزی شناخته می شود، اما از نظر علمی، یک میوه است. خیار ابتدا در جنوب آسیا کشت می شد اما اکنون در بسیاری از نقاط جهان کشت می شود. خیار سرشار از مواد مغذی است و به دلیل فواید سلامتی و مزایای زیبایی بسیار شناخته شده است. خوردن خیار برای سلامتی مفید است اما فقط زمانی که بصورت متعادل مصرف شود زیرا مصرف بیش از حد خیار برای سلامتی ضرر دارد. برخی از عوارض عمده مصرف بیش از حد خیار به شرح زیر است.
1- می تواند باعث سمیت شوداگرچه خیار یک میوه سالم است، اما دارای تکه های کوچکی است که باعث تلخی آن می شود. این بخش های کوچک خیار حاوی ترکیبات تری ترپنوئید یا کوکوربیتاسین بسیار سمی است. بنابراین بسیار مهم است که خیار در حد متعادل مصرف شود.
بسیاری از ما تجربه کرده ایم که خیار بسیار تلخ است و فقط می خواهیم آن را دور بیندازیم. این خیارها از نظر ماهیت بسیار سمی هستند و بهتر است در هر شرایطی از آن ها اجتناب شود. بعلاوه باید از نوشیدن آب خیاری که طعم تلخی دارد، پرهیز کنیم زیرا چنین آبمیوه ای حاوی این ترکیب سمی است.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

گوشت قرمز

گوشت قرمز گوشتی است که در زمان خام بودن ، قرمز است مانند گوشت گاو و گوسفند. رنگ قرمز آن از پروتئینی به نام میوگلوبین که در بافت ماهیچه ای فراوان است ناشی میشود نه از خون.
در حالی که بیشتر تحقیقات همبستگی متوسطی بین مصرف بیش از حد گوشت قرمز و برخی از مشکلات سلامتی را نشان داده اند ، اما همه مطالعات از این تصور که گوشت قرمز خطرناک است پشتیبانی نمی کند. تحقیقات برروی آمریکایی ها نشان می دهد که مشکلات بهداشتی بیشتری در ارتباط با مصرف گوشت قرمز نسبت به افراد ساکن اروپا یا آسیا وجود دارد. این داده ها حاکی از آن است که ممکن است چیز دیگری ناشی از این ارتباط در مورد رژیم غذایی آمریکایی ها، و نه فقط مصرف گوشت وجود داشته باشد.
گوشت بوقلمون هورمونی است؟ خواص و مضرات آن که قبل از مصرف باید بدانید!
همچنین سازمان بهداشت جهانی اعلام می کند که احتمالا یک ماده سرطان زا – ماده ایجاد کننده سرطان – در گوشت قرمز فرآوری شده ، وجود دارد. WHO می گوید که این “احتمالاً” یک سرطان زا است ، اما نمی توانیم از این موضوع مطمئن باشیم.

ادامه مطلب...

 

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

مسمومیت با سرب

قرار گرفتن در معرض سرب در ایالات متحده به دلیل قوانین زیست محیطی که بخشی از سرب را از محیط زندگی حذف کرده اند کاهش یافته است. با این حال ، مسمومیت با سرب همچنان یک خطر برای سلامتی بزرگسالان و به ویژه کودکان است. در این مطلب با سایت سالم زیبا همراه باشید تا علایم مسمومیت و روشهای کاهش مواجهه با سرب را بدانید.
مسمومیت با سرب چیست؟ادامه قرار گرفتن در معرض سرب در طی ماهها یا سالها منجر به مسمومیت با سرب خواهد شد که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. در بزرگسالان ، مسمومیت با سرب می تواند منجر به مشکلات سلامتی متعددی از جمله آسیب به مغز ، سیستم عصبی و معده شود. هنگامی که کودکان در سیستم های بدن خود میزان سرب زیادی دارند ، مشکلاتی در رشد و یادگیری آنها ایجاد میشود که تا پایان عمر بر آنها تأثیر خواهد گذاشت. خوشبختانه ، روش هایی برای پیشگیری و درمان این شرایط وجود دارد.
مسمومیت غذایی، درمان خانگی با عسل، بهترین قرص ها و نکات مهم
مراحل و انواع مسمومیت با سربافراد از راههای مختلفی در معرض سرب قرار می گیرند ، اما مسمومیت با سرب اشکال مختلفی ندارد. جامعه پزشکی مراحل مسمومیت با سرب را مشخص نمی کند. با تجمع بیشتر سرب در بدن ، این وضعیت خطرناک تر می شود.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

مضرات مرزنجوش

مرزنجوش ممکن است به اندازه پونه کوهی مشهور نباشد اما دارای طیف گسترده ای از فواید دارویی است که ممکن است شما را شگفت زده کند. مرزنجوش با نامهای توکلیجه، مرزنگوش، حب الفیل ،اذان الفار، ثاموس و ریحان سلیمان نیز نامیده می شود و معروف ترین خاصیت طبی آن آرامبخشی است. این گیاه دارای طبع گرم و خشک است.
نکات مهممرزنجوش گیاهی چند ساله است که از مناطق مدیترانه منشأ می گیرد. این روزها، در باغ های سراسر دنیا کشت می شود.این گیاه معمولا به عنوان جایگزینی برای پونه کوهی در پخت و پز استفاده می شود اما از نظر بافت بهتر است و طعم ملایم تری دارد.با وجود شباهت گیاهی، مرزنجوش اغلب به مرزنجوش شیرین اشاره دارد تا آن را از گیاه کوهی که به عنوان مرزنجوش وحشی شناخته می شود، متمایز کند.با وجود این شباهت ها و سردرگمی ناشی از آن، مرزنجوش دارای کاربردهای دارویی و آشپزی بسیار خاص خود است. در آشپزخانه های جهان محبوبیت زیادی دارد و در آنجا به غذاهای مختلف مثل سوپ، خورش، گوشت و سبزیجات اضافه می شود.جدا از استفاده در آشپزی، از مرزنجوش برای تهیه مکمل های غلیظ یا یک روغن اسانس دارویی محبوب استفاده می شود.روغن مرزنجوش به دلیل داشتن توانایی در آرامش اعصاب، بهبود گردش خون و محافظت از قلب به خوبی شناخته شده است.همچنین به عنوان داروی طبیعی برای سرفه، هضم غذا، افسردگی، میگرن، سردرد و درد عصبی مورد استفاده قرار می گیرد.بعلاوه در محصولات آرایشی مانند صابون ها، لوسیون های بدن، ژل اصلاح و کرم های پوست به عنوان ماده تشکیل دهنده آن بکار می رود.در صورت بروز تهوع، استفراغ و یا اسهال مصرف مرزنجوش باید متوقف شود و از زیاده روی در مصرف آن بدون نظر پزشک متخصص خودداری شود و بیمارا ن مبتلا به ناراحتی های کلیوی از مصرف مرزنجوش نیز خودداری کنند.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

تقویت روحیه

 در این مقاله ما ۲۱ روش برای تقویت روحیه و ایجاد احساس بهتر نسبت به خود را در اختیارتان می گذاریم. با اینکه ممکن است نتوانید همه این روش ها را در زندگی روزمره تان بگنجانید؛ اما سعی کنید حداقل دو یا سه مورد از آنها را انتخاب و سپس به صورت روزانه یا هفتگی از آنها استفاده کنید. به عنوان جایزه هم در پایان این مقاله بخش کوتاهی درباره نحوه تأثیر انواع و اقسام غذاهای مختلف روی روحیه برایتان در نظر گرفته ایم!

 

۱- کنجکاو باشید

یک ضرب المثل انگلیسی وجود دارد که می گوید: “کنجکاوی باعث مرگ گربه می شود!” اما کنجکاوی برای مغز شما بسیار مفید است. یکی از تحقیقات منتشر شده در یک ژورنال روانشناسی نشان می دهد که افراد کنجکاو و علاقمند به چیزهای مختلف، باهوش تر و شادتر از کسانی هستند که احساس کنجکاوی زیادی ندارند.

 

نکته اصلی این است که باید خودتان را به فعالیت هایی مشغول کنید که از محدوده راحتی تان خارج هستند. سعی کنید ماجراجو باشید و هر چند وقت یکبار کار جدیدی انجام بدهید.

 

۲- سریع فکر کنید

کسانی که تند و سریع فکر می کنند نسبت به بقیه شادترند. تحقیقات نشان داده است که افرای که توانایی تفکر سریع دارند یا می توانند سریع بخوانند خلاق تر، شادتر و پرانرژی تر هستند.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

 قطعا وازلین یکی از پر کاربردترین موادی است که حتما باید در کابینت خود داشته باشید. وازلین با خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی که دارد، حتی برای پوست های بسیار حساس هم مناسب است. این ماده روغنی کاربرد های متفاوتی دارد که همگی جالب و قابل توجه هستند. امروز قصد داریم شما را با چند مورد از بهترین کاربرد های وازلین آشنا کنیم. گاهی اوقات که در مضیقه هستید، این ماده روغنی به کمک شما می آید.

 

اما قبل از این که فهرستی از کاربردهای وازلین را در اختیارتان قرار دهیم، می خواهیم موضوعی را در مورد بی خطر بودن وازلین برایتان روشن کنیم و شما را از سردرگمی در بیاوریم.

 

یک نکته مهم در مورد بی خطر بودن وازلین

این ماده روغنی محصولی است که به صورت جانبی طی فرایند تولید مواد نفتی تشکیل می شود؛ بسیاری بر این باورند که این ماده متشکل از مواد سرطان زا است اما این موضوع واقعیت ندارد!

 

شرکت وازلین، بزرگترین تولید کننده این ماده روغنی، روغن های خود را در طول فرایند تولید سه مرتبه تصفیه و پالایش می کند. پس می توان این طور نتیجه گرفت که محصول نهایی عاری از هرگونه ناخالصی است؛ یعنی وازلین هیچ ماده سرطان زایی ندارد.

 

حتما بخوانید: کاربرد ریاضی در زندگی: ۱۵ فایده مهم در زندگی روزمره

 

گروه تحقیقاتی EWG محصولات آرایشی را بر اساس میزان خطر آفرین بودنشان بررسی و درجه بندی می کند؛ بر اساس داده های بدست آمده از این گروه تحقیقاتی می توان گفت که وازلین، از نظر بی خطر بودن، رتبه یک را در بین محصولات آرایشی به خود اختصاص می دهد. اما اگر با وجود این توضیحات هنوز هم متقاعد نشده اید، می توانید با ترکیب دو ماده ساده برای خود وازلین خانگی بسازید. در مقاله ای مجزا ساخت این ترکیب را به شما آموزش خواهیم داد.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

 وقتی بحث در مورد برقراری یک رابطه پایدار است، بین صحبت کردن و برقراری ارتباط واقعی تفاوت وجود دارد. در بسیاری از موارد، حتی عاشق ترین زوج ها اگر مراقب نباشند می توانند در نحوه صحبت با یک دیگر دچار خطاهای مهلک شوند و بالطبع باعث ایجاد تنش جدی، نارضایتی یا حتی از هم پاشیدن روابطشان گردند.

 

بنابراین فقط توهین های آشکار نیست که می توانند به مرور زمان به ازدواج شما آسیب برسانند – بلکه برخی از چیزهای به ظاهر بی خطر و بی غرضی که به همسرتان می گویید می توانند مشکلات بزرگی را ایجاد کنند.

 

اگر می خواهید مطمئن شوید که خطوط ارتباطی را باز و روابط خود را سالم نگه داشته اید، به خواندن ادامه دهید تا آن چه را کارشناسان روابط توصیه می کنند هرگز به همسر خود نگویید.

 

۱- “تو همیشه…”

وقتی شریک زندگی خود را به انجام یک کار خاص aمتهم می کنید، مثلا جورابش را روی زمین می اندازد یا هرگز نسبت به حاشیه پیاده رو درست پارک نمی کند، نه تنها در اظهارات شما مقصر است، بلکه در رابطه با تغییر آن ها هیچ بازخوردی ارائه نمی دهد.

 

CJ Everhart, MSEd، مشاور معتبر بهداشت روان توضیح می دهد: “زمانی که همسرتان احساس کند همواره مورد توجه قرار نمی ‌گیرد، برایش دشوار است که بخواهد سعی کند کاری متفاوت انجام دهد”، کسی که خاطر نشان می کند اظهاراتی مانند این موارد ناشی از نیازهایی است که برآورده نمی شوند، در صورتی که می توان با بیان نیازها، دیگری را بهتر مورد خطاب قرار داد.

 

۲- ” نمی توانم روی تو حساب کنم.”

مطمئنا زمانی که احساس کنید شریک زندگیتان خود را به در و دیوار می زند، گفتن این جمله که نمی توانید روی او حساب باز کنید بدان معنی است که یک مشکل اساسی در روابط شما وجود دارد.

 

دکتر Heather Z. Lyons مسئول گروه درمانی بالتیمور توضیح می دهد: “استفاده از این کلمات در ارتباط با شریک زندگی خود به معنی این است که شما قادر به دیدن خوبی که به بهبود روابط کمک می کند یا راهی برای رفع تعارضات است، نیستید.”

ادامه مطلب...

 

 

 

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

معمولاً وقتی مردم می گویند نمک، منظورشان نمک سر سفره است. نمک یک ماده معدنی می باشد که از سدیم کلراید (NaCl) ساخته شده است. برای تشخیص نمک از یک طبقه ترکیبات شیمیایی به نام نمک ها، عبارت سنگ نمک یا ماده معدنی به نام هالیت به کار برده می شود.

 


سدیم چیست؟

سدیم نیز یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در مواد غذایی مانند شیر، چغندر و کرفس وجود دارد. همچنین ممکن است سدیم در حین تولید غذاهای فرآوری و بسته بندی شده ، مانند کالاهای کنسروی، گوشت های ناهار یا شام های منجمد شده، نیز اضافه گردد.

زمانیکه سدیم (Na) با کلرین (Cl?) ترکیب می شود، سدیم کلراید یا نمک سفره (NaCl) تشکیل می شود. از نظر وزنی نمک سفره شامل 60درصد کلراید و 40 درصد سدیم می باشد. افراد حدوداً 90 درصد سدیم یا به شکل سدیم کلراید مصرف می کنند. سایر منابع سدیم شامل جوش شیرین (سدیم بی کربنات) می باشد. همچنین به غذاها برای حفظ و خوش رنگ کردن و بهبود بافت آنها، سدیم افزوده می شود.

 


سدیم بیش از حد برای قلب مضر می باشد. بر طبق نظر انجمن قلب آمریکا، مصرف روزانه سدیم نباید بیش از 1500 میلی گرم یا دو سوم قاشق چایخوری باشد. در بخش زیر راهنمای مرجعی برای اطلاع از مقدار سدیم موجود در نمک سفره آمده است:

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

ورم مچ پا

آیا مچ پای شما ورم و پف کرده و در آن احساس سنگینی می کنید؟ در این قسمت به چند دلیل پرداخته خواهد شد. اگر کفش و جوراب شما سازگار نباشند می بایست این دلایل را در نظر داشته باشید که وقتی ساعت ها با کفش قدم می زنید و یا ساعت ها پشت میز نشسته اید، پاها شروع به ورم کردن می کنند.

 


علل درد مچ پا

آسیب پا – برخی از تورم ها می توانند حاصل شکستگی یا آسیب دیدگی مچ یا قوزک پا یا خود پا؛ این تورم می تواند به مرور زمان (به طور طبیعی) کاهش پیدا کند. توصیه های فیزیولوژیک برای این آسیب دیدگی استراحت، بستن، گذاشتن یخ می باشد.

گزیدگی یا نیش حشرات – اگر به نیش یا گزیدگی حشرات آلرژی داشته باشید یا توسط حشرات گزیده شده باشید، نه تنها در آن محل احساس خارش می کنید، بلکه تورم نیز می کند.

زخم های حاصل از سوختگی – اگر روی پاها آب جوش ریخته شود یا زمان زیادی در معرض تابش خورشید باشد می تواند دردآور باشد و حتی باعث تورم شود. اگر پوست شما قرمز یا زخم شده باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

لباس تنگ – لباس های خیلی تنگ می توانند با فشار بیش از حد به عضلات از گردش خون جلوگیری کنند.

عفونت – سلولیت یک عفونت باکتریایی است که اغلب در مچ پا و قسمت های پایینی پا رخ می دهد؛ این عفونت اگر درمان نشود می تواند مشکلات جدی ای را به همراه داشته باشد. اگر پوست قرمز شود و ورم کند یا علائمی مانند تب در شما دیده شد بایستی به پزشک مراجعه کنید.

آرتریت – نقرس از تورم های مفصلی رایج در مبتلایان به آرتروز است. هرکس در ناحیه پای خود نقرس داشته باشد می داند که انگشت پا تا چه اندازه دردناک است.

ترومبوز وریدی عمیق – این عارضه اغلب به دلیل نشستن دراز مدت به وجود می آید؛ به طور مثال، افرادی که مدت زمان طولانی در هواپیما هستند. اگر برای مدت زمان زیادی فعالیت فیزیکی ندارید، باید مراقب باشید.

ورید های واریسی – رگ های خونی که قابل مشاهده هستند می توانند نشانه ای از واریس باشند که علائم آن شامل درد، تورم و خارش است.

بارداری – ضربه بزرگی که در شکم وارد می شود می تواند باعث ایجاد تورم در ناجیه پاها گردد، مخصوصا اگر این ضربه به صورت ناگهانی یا شدید باشد. توجه داشته باشید که در صورت تورم بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

چاقی – وارد شدن وزن بیش از حد روی پاها (همچنین مچ یا قوزک پا) می تواند موجب ایجاد تورم گردد.

کم کاری تیروئید – کم کاری غده تیروئید با احتباس مایعات در دست و پا و همچنین صورت همراه است.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

التهاب چیست؟

همه ما روزانه با نوعی سطح التهاب روبرو می شویم – خواه با استرس، بیماری، محیط زیست و موارد دیگر – اما التهاب چیست و چه تأثیری روی سلامتی دارد؟ به طور خلاصه، التهاب یک فرآیند طبیعی است که به التیام بدن در هنگام دفاع از خودش در برابر آسیب کمک می‌کند .که اساسا فرآیند جذب سلول های ایمنی در بافت های بدن برای اعمال آن ها است.

 


التهاب بخشی از واکنش التهابی بدن است که باعث افزایش گلبول های سفید و تولید سلول های ایمنی بدن است که برای مبارزه با عفونت همکاری می کنند. التهاب می تواند به صورت کوتاه مدت ظاهر شود که به التهاب حاد معروف است، همچنین اگر به صورت طولانی مدت ظاهر شود به آن التهاب مزمن گفته می شود.

 


آیا التهاب بد است؟

التهاب از نظر فنی خوب و بد نیست. منتها با توجه به ایمنی و دفاع سلول ها می تواند مفید باشد. ما می خواهیم که بدن در برابر مریض شدن و مبارزه موثر با پاتوژن ها، یعنی باکتری ‌ها، از خودش دفاع کند. در همین راستا، هنگام ورزش هر دو نوع التهاب را تجربه می کنید. التهاب حاد را با درد و ناراحتی موقتی بعد از تمرین تجربه می کنید، در حالی که خود ورزش باعث کاهش التهاب مزمن مانند درد مفاصل، علائم تسریع در پیری و بیماری هایی مانند سرطان یا چاقی در طولانی مدت می شود.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

وانیل یک میوه غلاف دار خوشبو است که از ارکیده بالارونده استوایی،V. planifolia بدست می آید. سرخپوستان مایا قرن ها قبل از اولین اسپانیایی ها که در سال 1520 از آن در پای خود در مکزیک بهره بردند، اولین افرادی بودند که از آن در نوشیدنی های شکلاتی به عنوان ماده طعم دهنده استفاده کردند. این غلاف بسیار با ارزش، بومی جنگل ‌های انبوه مناطق گرمسیری آمریکای مرکزی است و اخیرا کشت آن از طریق کاشفان اروپایی، به مناطق گرمسیری دیگر گسترش پیدا کرده ‌است.

 


گیاه شناسی

وانیل یک گیاه گلدار در خانواده ارکیده و دارای خصوصیات منحصر به فرد رشدی است که برای بالا رفتن به یک درخت یا ستون نیاز دارد.

این شبه مو میوه فراوانی تولید می کند و گل های نارنجی – زرد شیپوری شکل دارد.

این گل ها در زیستگاه طبیعی خود فقط یک روز باز می شوند که سریعا توسط زنبورهای Melipona یا مرغ مگس خوار منقار بلند، گرده افشانی می شوند.

با این حال، در مزارع زیر کشت، به صورت دستی گرده افشانی می شوند. امروزه وانیل در مقیاس تجاری در ماداگاسکار، اندونزی، هند، پورتوریکا و هند غربی رشد می کند.

سه رقم اصلی وانیل با اهمیت تجاری وجود دارد. در میان آن ها، Vanilla planifolia بهترین وانیل است که در انواع قنادی ها در سراسر جهان به کار رفته است.

غلاف وانیل های نارس زمانی که به طول 13 تا 20 سانتی متر برسند، برداشت شده و به رنگ زرد روشن تغییر پیدا می کنند. سپس در آب در حال جوش اندکی رنگ پریده می شوند، تراوش می کنند و 2 تا 3 هفته ای زیر نور آفتاب خشک می شوند، تا جایی که به غلاف های چروکیده قهوه ای تیره تبدیل شوند.

وانیلین، نوعی کریستال سفید است که داخل برخی از غلاف ها با کیفیت بالاتر، ظاهر می شود.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

احتمالاً تا بحال عبارت “ساعت بیولوژیکی” زنان را شنیده اید. همچنین بطور حتم با توصیه های والدین یا خویشاوندان برای بچه دار شدن مواجه شده اید. بسیاری از افراد به نوعروسان توصیه می کنند که در بچه دار شدن تعجیل کنند! اما دلیل این توصیه ها چیست؟ آیا برای بارداری سن مشخصی وجود دارد؟

 


اگر به تازگی ازدواج کرده اید، فکر می کنید که همه ی زن ها در نهایت باردار می شوند و بهتر است به خودتان کمی فرصت دهید. اما واقعیت این است که برای باردار شدن نیز سن مشخصی وجود دارد. بعبارت دیگر، در طول سال هایی از زندگی، احتمال داشتن بارداری موفق و سالم، بسیار بیشتر از زمان های دیگر است. ادامه مطلب را بخوانید تا بهترین زمان بارداری را یاد بگیرید و از مشکلات باروری و بارداری های پر خطر جلوگیری کنید.

 


بهترین سن برای بچه دار شدن چه زمانی است؟

پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. در واقع بهترین سن برای داشتن نوزاد در افراد مختلف متفاوت است. اما از نظر زیست شناختی در ۲۰ و ۳۰ سالگی، قدرت باروری به حداکثر می رسد و و بچه دار شدن در ۴۰ سالگی یا بالاتر بسیار سخت خواهد شد.

 


شما باید از نظر احساسی، ذهنی و مالی هم آمادگی لازم برای پدر و مادر شدن را داشته باشید. ممکن است رسیدن به آن نقطه برای برخی از زنان زمان بیشتری طول بکشد و شرایط پیش رو، سن مادر شدن را در آنها افزایش دهد!

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

رنگ مدفوع نوزاد ممکن است گاهی نشان دهنده سلامت او باشد. سفید رنگ شدن مدفوع کودک طبیعی نیست و ممکن است باعث نگرانی والدین شود. ممکن است اخیرا دیده باشید که مدفوع فرزندتان سفید رنگ شده یا تکه های سفید و یا حتی مخاط سفید رنگ در آن وجود داشته باشد. دیده شدن مدفوع سفید در پوشک کودکان نگران کننده و غیرمنتظره است، کودکی که مدفوع سفید دارد یا تکه های سفید رنگی در آن دیده می شود، باید توسط متخصص اطفال معاینه شود.

 


نوزادان شیرخوار به طور معمول هر یک تا هشت روز، یک تا ده مدفوع رنگی دفع می کنند.

 


مدفوع سفید رنگ نشان دهنده ی چه چیزی است؟

داروهای خوراکی ممکن است گاهی اوقات باعث ایجاد مدفوع سفید در نوزادان شوند. آنتی بیوتیک هایی که برای درمان عفونت گوش و سایر بیماری های کودک مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است یکی دیگر از دلایل این وضعیت باشد. داروهایی که برای درمان ریفلاکس در کودک استفاده می شوند نیز ممکن است منجر به ایجاد لکه های سفید در مدفوع او شوند.

مدفوع قرمز و سفید هم ممکن است به دلایل گفته شده در بالا اتفاق بیفتد. همچنین رنگ قرمز ممکن است به دلیل یبوست باشد، زیرا حرکات بسیار سخت مدفوع می تواند شکافهای ریزی در راست روده کودک ایجاد کند و منجر به ایجاد رگه های قرمز در مدفوع گردد. برای رفع این مشکل باید به کودک خود شیر بیشتری بدهید، تا کودک یبوست پیدا نکند. شیر مادر به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند.

یکی دیگر از دلایل سفید شدن مدفوع کم خونی است. در صورت کمبود آهن، ممکن است کم خونی باعث مدفوع سفید شود.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

بسیاری از والدین پس از به دنیا آمدن فرزند اول، به فکر تولد نوزاد دیگری هستند. توجیه هر کس برای اینکار متفاوت است. برخی خانم ها فکر می کنند که تک فرزندی برای روحیه ی فرزندشان خوب نیست و اینکه هر انسانی در زندگی به حداقل یک خواهر یا برادر نیاز دارد. بعلاوه بسیاری از کودکان، اصرار به داشتن خواهر و برادر جدید دارند.

 


اگر بارداری دوم ناخواسته اتفاق بیفتد می تواند باعث آشفتگی والدین شود، خصوصاً اگر فرزند اول هنوز کوچک باشد. ممکن است هنوز درگیر شب های بی خوابی و تعویض پوشک باشید و درک اینکه همه چیز از چند ماه دیگر دوباره شروع شود برایتان سخت باشد. تصمیم به بارداری دوم بصورت آگاهانه هم می تواند استرس برانگیز باشد و سوالات بسیاری برای والدین ایجاد کند. در این مطلب همه چیز را در مورد بارداری دوم، بهترین زمان برای بارداری دوم پس از زایمان و شرایطی که باید در نظر بگیرید آورده شده است. پس اگر قصد به دنیا آوردن فرزند دیگری دارید، این مطلب را از دست ندهید.

 


تفاوت بارداری اول و دوم

اگرچه بارداری برای بار دوم آسانتر از بار اول است اما علایم و تجربیات آن با هم یکسان نیست. بسیاری از زنان اظهار می کنند که بارداری آنها برای بار دوم، متفاوت از بار اول بوده است. بدن زن در دومین بارداری کمی متفاوت خواهد بود. هنگامی که برای بار دوم باردار می شوید، عضلات شکم تان متفاوت است و سن شما نسبت به بارداری اول بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه یک فرزند دیگر هم دارید، زندگی شما به احتمال زیاد شلوغ تر از زمان بارداری اول بوده است.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

اینکه جنین پسر باشد یا دختر را می توان تا حدود زیادی از علائم مختلف متوجه شد. در این مطلب همه این علائم واضح را به شما معرفی می کنیم.

 


ماه سوم بارداری

در سه ماهگی شکم مادر کم کم شروع به بزرگ شدن می کند. در این ماه، رحم به اندازه یک پرتقال بزرگ رشد کرده است.

 


معمولاً این سؤال مطرح می شود که آیا فرزندم پسر است یا دختر؟ در این مطلب نشانه های پسر بودن جنین در سه ماهگی آورده شده است. اگر کنجکاو هستید بدانید که جنسیت فرزندتان چیست، در این مطلب همراه ما باشید.

پیش بینی جنسیت

بسیاری از افراد ادعا می کنند که می توانند از روی علایم و نشانه های مادر، به جنسیت جنین پی ببرند. در واقع حرف های آنها هیچ پشتوانه ی علمی ندارد اما در برخی مواقع پیش بینی ها به حقیقت می پیوندد!

به یاد داشته باشید که احتمال درست بودن پیش بینی ها در مورد جنسیت کودک، تنها در حدود ۵۰ درصد موارد به واقعیت می پیوندد. پس حدس زدن جنسیت از روی علایم بطور قطع درست نخواهد بود.

مطالعاتی در این زمینه انجام شده است اما در اکثر این مطالعات، اختلافات به حدی اندک است که نمی توانند به طور قطعی به شما بگویند پسر یا دختر دارید

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

تخم مرغ بسته به طرز تهیه آن می تواند بخشی از یک صبحانه خوب، یک میان وعده سالم یا یک وعده شام ​​باشد. روش های زیادی برای تهیه تخم مرغ وجود دارد؛ می توانید آن را آب پز، سرخ کرده، پوره، املت و … تهیه کنید.

املت ها با هم زدن تخم مرغ ها و سرخ کردن آن ها با روغن یا کره در ماهی تابه درست می شوند. می دانیم که تخم مرغ سالم است، اما آیا املت هم سالم است؟ بخوانید تا متوجه شوید.

آیا املت برای شما سالم است؟

معمولا املت ها در یک قاشق چای خوری روغن یا کره سرخ می شوند. بنابراین، آیا املت سالم است؟ بله، اگر سبزیجات کافی اضافه کنید و از روغن کم تری استفاده کنید، سالم است. در اینجا چند مزیت برای املت آورده شده است:

1- منبع خوبی از پروتئین ها

یک املت بزرگ حاوی شش گرم پروتئین است. مصرف صبحانه سرشار از پروتئین که شامل املت است گزینه خوبی می باشد. طبق مطالعه ای که در ژورنال آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است، افرادی که صبحانه با پروتئین بالا می خورند در مقایسه با افرادی که صبحانه کم پروتئین مصرف می کنند، احساس سیری طولانی تری دارند.

2- از هوس جلوگیری می کند

مطالعه دیگری که در ژورنال آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است

ادامه مطلب....

 

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

آیا می توان کلسیم کافی را از رژیم غذایی گیاهی یا منابع دیگر به غیر از شیر دریافت کرد؟ بله! معمولا پرسیده می شود چطور می توان کلسیم را در رژیم غذایی گیاهی پیدا کرد؟ منابع خوب چیست؟ این ها سؤالات بسیار خوبی است که معمولا پرسیده می شوند. از این راهنمای کلسیم به عنوان یک منبع برای اشتراک استفاده کنید.

چرا به کلسیم احتیاج داریم؟

کلسیم فقط برای استخوان های قوی و سالم لازم نیست. همچنین نقش مهمی در انقباض ماهیچه ها (به قلب، بعنوان یک عضله فکر کنید!) ، ترشح هورمون، عملکرد عصبی، پیام رسانی بین سلول ها و انقباض عروق / اتساع عروق (یعنی جریان خون) دارد. یک مطالعه نشان داد که کلسیم در واقع نقش بسیار مهمی در یادگیری و حافظه دارد.

بدن کار بسیار شگفت انگیزی در نگه داشتن کلسیم موجود در خون انجام می دهد. نکته منفی این است که اگر از بیرون کلسیم مورد نیاز بدن را تامین نکنیم، مواد معدنی را از استخوان ‌ها به دست می آورد ( بعنوان یک مخزن کلسیم). بنابراین، در صورت خوردن غذاهای گیاهی یا سبک زندگی بدون لبنیات، چگونه می توانیم به اندازه کافی کلسیم را تامین کنیم؟ در واقع ساده است.

ادامه دارد...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

هر مردی در هر جای دنیا دلش می خواهد همسر خوبی داشته باشد. خیلی اوقات به تازه عروس ها توصیه می شود که همسر خوبی برای شوهرشان باشند؛ اما این جمله دقیقا به چه معناست؟ وقتی می گوییم همسر خوب یا کامل، دقیقا منظورمان چیست؟ بیشتر خصوصیات همسر خوب در خانم ها وجود دارد ولی بعضی از آنها هم اکتسابی هستند و باید آنها را یاد گرفت.

 

من به شخصه معتقدم هر چیزی که به دیگران بدهی همان را دریافت خواهی کرد. بنابراین اگر با همسرتان رفتار خوبی داشته باشید و با مهربانی با او برخورد کنید او هم متقابلا به شما احترام می گذارد، دوستتان دارد و با شما به خوبی رفتار می کند.

 

 

ما در این مقاله ۱۲ نکته برای اینکه همسر خوبی باشید را در اختیارتان می گذاریم. ۱۲ ویژگی مهمی که هر مردی در همسرش به دنبال آنهاست را در همین مطلب می توانید پیدا کنید.

 

۱- خوشرو باشید. همانطور هم که قبلا اشاره کردیم، باید با دیگران همانطوری رفتار کنیم که دلمان می خواهد آنها با ما برخورد کنند. هرگز با شوهر، خانواده شوهر و دوستان او برخورد بی ادبانه ای نداشته باشید. سعی کنید رفتار گرم، دوستانه و مهربانی با آنها داشته باشید. به طور فعال روی این مساله کار کنید که نسبت به همسرتان خوشرو و خوش برخورد باشید. اینکه شما روز بدی داشته اید دلیل نمی شود که با دیگران بدخلقی کنید.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

گیاهان یک روش عالی برای تقویت رشد، آبرسانی و تقویت بافت و درخشش موها هستند. برخلاف مواد شیمیایی مصنوعی، که بیشتر از اینکه مزایا داشته باشند به موها آسیب می رسانند، گیاهان حاوی مواد مغذی هستند که به داشتن موهای نرم و سالم کمک می کند. هزاران سال است که انسان ها در اقصی نقاط جهان از گیاهان دارویی برای داشتن موهای قوی و سالم استفاده می کنند. این گیاهان امروزه نیز به همان اندازه مهم هستند. محصولات مراقبت از مو اغلب از آلوئه ورا، گزنه یا رزماری تهیه می شوند. گیاهان دارویی بسیار زیادی وجود دارند که تأثیرات افسانه ای بر روی موهای شما می گذارند.

 

این گیاهان به روش های مختلف قابل استفاده هستند و مزایای مختلفی دارند: آبرسانی و حالت دادن به موها، ترمیم موهای آسیب دیده، از بین بردن شوره، روشن یا تیره کردن رنگ مو، یا تحریک پوست سر برای تقویت رشد مو.

 

در این مقاله، مفیدترین و بهترین گیاهانی که به داشتن موهای سالم و زیبا کمک می کنند و نحوه استفاده از آنها را پوشش خواهیم داد.

 

۱- رزماری

 

 

رزماری یکی از گیاهان توصیه شده برای رشد مو است. اگر می خواهید موهای خود را برای همیشه سالم و با طراوت نگه دارید، استفاده از آن را جزئی از برنامه زندگی خود کنید. این گیاه معطر دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکالهای آزاد که باعث خاکستری شدن و همچنین نازک شدن موها می شوند کمک می کند.

 

خاصیت احیا کننده رزماری باعث درخشش و افزایش زیبایی و نرمی موها می شود. رزماری همچنین یک درمان طبیعی خوب برای شوره، خارش و تحریک پوست سر می باشد.

 

علاوه بر این موارد، گفته می شود که این گیاه باستانی حافظه را تقویت می کند و روحیه شما را بالا می برد.

 

نحوه استفاده:

راه های زیادی برای استفاده از رزماری وجود دارد:

 

برای تحریک رشد موها، شستشوی مو با رزماری توصیه می شود

از سرم مو رزماری برای مقابله با نازک شدن موها استفاده کنید

از روغن یا شامپو رزماری برای جلوگیری از سفید شدن موها استفاده می شود

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

اصلا نیازی نیست برای اینکه به صورت طبیعی زیباتر شوید وقت و تلاش زیادی صرف کنید! تنها کاری که باید بکنید این است که وقتتان را صرف نظافت و بهداشت شخصی تان بکنید تا همیشه ظاهری تمیز و زیبا داشته باشید. بعد باید استایل و سبکی انتخاب کنید که احساس راحتی و اطمینان بیشتری به شما می دهد. علاوه بر این موارد، پیروی از عادت های سالم در زندگی روزمره هم می تواند به دستیابی به زیبایی طبیعی کمک کند. به این ترتیب در یک چشم بهم زدن می توانید احساس فوق العاده خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید!

 

بخش اول: ایجاد یک برنامه نظافت

 

 

۱- چند بار در هفته حمام کنید. موهای کثیف و چرب و پوست بدبو و عرق کرده اصلا زیبا بنظر نمی رسند. سعی کنید هر روز یا حداقل چند بار در هفته به طور مرتب به حمام بروید. بدن و صورتتان را به طور مرتب بشویید تا گرد و خاک، عرق و بوی بد را از خودتان دور کنید. از شامپو و مرطوب کننده مو و محصولاتی که به طور خاص برای موهای شما ساخته شده استفاده کنید.

 

لازم نیست هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. می توانید آنها را با آب تمیز کنید و فقط وقتی به حمام می روید از شامپو استفاده کنید. این کار به حفظ روغن های طبیعی پوست سر نیز کمک می کند.

یادتان نرود که بعد از دوش گرفتن از دئودورانت استفاده کنید!

۲- هر روز صورتتان را تمیز کنید. حتی اگر هر روز حمام نمی کنید هم مهم است که هر روز صورتتان را بشویید تا گرد و خاک و چربی ها از روی صورت برطرف شوند. یادتان باشد که حتما یک پاک کننده فرموله شده مناسب برای نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر پوستتان چرب است از پاک کننده های بدون چربی استفاده کنید. برای پوست های مستعد آکنه و جوش هم باید دنبال محصولاتی که اسید سالیسیلیک دارند باشید. اگر پوستتان خشک است از پاک کننده هایی که مواد مرطوب کننده دارند استفاده کنید. برای پوست های ترکیبی هم ژل های پاک کننده مناسبند.

 

۳- پوستتان را مرطوب کنید. استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام کردن باعث می شود پوستتان نرم، لطیف و درخشان شود. از لوسیون های مناسب پوست خودتان استفاده کنید و از به کار بردن هر چیزی که عطرهای سنگین یا مواد شیمیایی قوی دارند و باعث خشکی پوست می شوند خودداری کنید. دنبال محصولاتی باشید که حاوی گلیسیرین، لانولین و مواد نرم کننده مثل اسید لوریک هستند.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

طبق راهنماهایی که از سمت مشاوران و روانشناسان جهت حفظ روابط صلح آمیز خانوادگی ارائه می شد، ۱۰ قانون اساسی برای برخورد با بستگان همسر وجود دارد. در این مقاله چگونگی آن را یاد خواهید گرفت.

 

با همسر خود یک جبهه محکم تشکیل دهید

حد و مرزهایی برای خودتان تنظیم و اجرا کنید

برای حل اختلافات ارتباط برقرار کنید

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

خونسردی خود را حفظ کنید – و حتی حس شوخ طبعی خود را

بستگان همسرتان بخش مهمی از زندگی او هستند. این باعث می شود آن ها نیز به بخشی مهم در زندگی شما تبدیل شوند. هیچ کس نگفته که برقراری تعادل بین نیازهای شما با نیازهای دیگران – به ویژه نیازهای یک خانواده کاملا جدید – آسان است. اما ایجاد سازگاری خانوادگی امکان پذیر است – و بسیار ارزشمند می باشد.

 

شما می دانید که ساختن پل ها – و بازسازی برخی از آن ها که در آتش سوزی سوخته اند، آسان نیست، اما می دانید که این یک روش با ارزش برای گذراندن وقت خودتان است. بازده حاصل از سرمایه گذاری شما ما بقی زندگی متاهلی شما خواهد بود. در این جا ایده هایی برای شروع وجود دارد.

 

۱- با همسر خود کار کنید

این قانون کلیدی است و در زمینه حفظ ارتباط خوب با بستگان همسر بسیار مهم است. همان طور که دیشب شوهر شگفت انگیزم به من یادآوری کرد، برخورد موثر با بستگان همسر با اولین درگیری های کاری با همسرتان شروع می شود. به یاد داشته باشید، شما در این مقوله کنار هم هستید.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

پروستات عضوی از دستگاه تناسلی مردانه است و به اندازه و شکل یک گردوی کوچک، در ابتدا مجرای ادراری در لگن خاصره قرار دارد. پروستات غده‌ای است سفت به شکل یک هرم وارونه که قسمتی از آن بافت غددی و قسمتی بافت عضلانی – همبندی دارد و مجرای ادرار پروستاتی را احاطه می‌نماید. غده پروستات در موقع انزال منقبض می‌شود و ماده شیری رنگ قلیایی به منی اضافه می‌کند.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات(بزرگی پروستات)
اندازه ی پروستات در هر سنی متفاوت است. در افراد سالم، پروستات حدوداً به اندازه ی یک گردو است، اما در مردان مسن این غده می تواند به طور قابل توجهی بزرگ شود.اندازه ی طبیعی پروستات در یک مرد بالغ 15 تا 30 سی سی است. چنانچه سایز این غده بزرگ تر از 30 سی سی شود، به احتمال زیاد دچار هیپرپلازی خوش خیم یا سرطان پروستات شده است.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

یکی از بیماری های رایج بین خانوم ها کیست تخمدان است. به کیسه های کوچک پر از مایع که در تخمدان رشد می کند کیست گفته می شود. بسیاری از کیست تخمدان کوچک هستند اما کیست هایی که مرتبط با تومور تخمدان می شوند حدود 25 سانت یا بیشتر قطر دارند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

این کیست ها معمولا خوش خیم هستند و در همه سنین ممکن است شکل گیرد و با درمان صحیح بعد از چند هفته از بین میروند.در حالی که کیست تخمدان بدخیم ممکن است بصورت سرطان تخمدان نیز بروز کند. این بیماری بیشتر در سنین باروری اتفاق می افتد.

 

انواع کیست تخمدان و علل ایجاد آن
بعضی مواقع، فولیکول ها در طول تخمک گذاری پاره نمی شوند و تخمکی آزاد نمی کنند، در عوض مایعات بیشتری درونشان ذخیره شده و تبدیل به کیست فولیکولیمی شوند. در موارد دیگر، فولیکول تخمک را آزاد می کند اما کیسه اش به جای حل شدن، دوباره بسته شده و با خون و مایعات دیگر پر می شود.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

به دنبال لاغر کردن صورت هستید؟ هیچ کس دوست ندارد چاقی زیادی در چهره خود حمل کند، اما متأسفانه بسیاری از ما اینگونه هستیم. مهم نیست که چه چیزی راجع به بدن خود فکر می کنید، به راحتی می توانید استایل خود را با سبک های مناسب لباس بهتر جلوه دهید. اما اگر صورت شما چاق باشد، نمی توانید تا آخر عمر ماسک اسکی بپوشید.

بخشی از آن مشکل ژنتیک است. اگر صورت گرد یا غبغب یا گونه های فرورفته دارید، ممکن است هرگز آن ها را به نمایش نگذارید.

همچنین نمی توانید برای هدف قرار دادن چربی در یک منطقه خاص، کارهای زیادی انجام دهید، اگرچه می توانید به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه یوگا صورت می تواند به شما ظاهری باریک تر بدهد.

می‌توانید با کم کردن وزن کلی، انتخاب غذای با کیفیت، وزنه برداری و اجتناب از احتباس آب، چربی را از دست بدهید. وقتی این موارد شکست خوردند برای داشتن اثر لاغری روی مراقبت از پوست خود تمرکز کنید.

چرا نمی توانید فقط صورت خود را لاغر کنید؟
چربی در بدن ذخیره می شود تا بتواند انرژی لازم را ایجاد کند. هنگامی که چربی می سوزانید، آنچه در واقع بدن انجام می دهد، تبدیل برخی از چربی های ذخیره شده در سلول ها به انرژی ای است که می تواند از آن استفاده کند.

بخشی از بدن که از چربی آن استفاده می شود از نظر ژنتیکی از پیش تعیین شده است. حتی اگر صورت خود را چاق قلمداد کنید، ممکن است DNA شما موافق نباشد.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

جیوه چیست؟

ظاهر جیوه می تواند فریب دهنده باشد. این فلز بسیار زیبا ، براق و تنها فلزی است که در دمای اتاق به مایع تبدیل می شود. نام یونانی آن “hydrargyrum” به معنای “نقره مایع” است. همچنین می تواند به شکل یک گاز نامرئی و بدون بو مخفی شود. بدتر از همه ، جیوه بسیار سمی است و تماس با آن می تواند به سیستم عصبی ، گوارشی و سیستم ایمنی بدن آسیب برساند. حتی مقدار کم آن هم می تواند به رشد کودک آسیب بزند.

جیوه چیست؟
جیوه ماده شیمیایی سمی است که تقریباً در همه جا یافت می شود. هوا ، آب و خاک ممکن است همه حاوی اثری از آن باشد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، جیوه یکی از ده ماده شیمیایی مهم خطرناک برای سلامتی است. اجتناب از جیوه به طور کلی غیرممکن است. اگر به تازگی صدف خورده اید ، از دماسنج استفاده کرده اید یا دندان پر کرده اید ، در تماس با جیوه بوده اید.

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha
  • ۰
  • ۰

قرص فمی لاکت

فمی لاکت با نام تجاری FamiLact به صورت کپسول ۵۰۰ میلی گرمی در داروخانه ها عرضه میشود. این دارو برای تمامی اعضای خانواده مفید است ، با مصرف این دارو علائم اختلالات گوارشی تا حد زیادی کنترل میشود. فمی لاکت حاوی باکتری های مفید و پروبیوتیک هاست.در این مقاله به بررسی ترکیبات و موارد مصرف این کپسول میپردازیم.

مکانیسم فمی لاکت
فلورمیکروبی در واقع میکروارگانیسم های موجود در سیستم گوارش بدن هستند که سیستم گوارشی را در مقابل باکتری های بیماری زا محافظت میکنند، این باکتری های مفید علاوه بر حفظ تعادل بدن سیستم ایمنی را نیز تقویت میکند. عوامل بیرونی همچون مسافرت، تغییر وزن، تغییر در رژیم غذایی، استرس و فشارهای روانی موجب تغییر در فولورمیکروبی ها میشود.

کپسول خوراکی فمی لاکت با وجود باکتری های مفید و پروبیوتیک ها موجب بازگشت تعادل به فلورهای سیستم گوارشی میشود.

ترکیبات فمی لاکت
لاکتوباسیلوس رامنوسوس
لاکتوباسیلوس کازئی
لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس
لاکتوباسیلوس بولگاریکوس
تاثیر لاکتوباسیلوس بر بدن:
افزایش فلورهای میکروبی سیستم گوارشی
تحریک سیستم ایمنی موضعی دستگاه گوارشی
تعدیل و تحریک سیستم ایمنی مرکزی از جمله گره‌های لنفاوی و طحال
خاصیت ضد توموری
بیفیدوباکتریوم بروه
 بیفیدوباکتریوم لانگوم
تاثیر بیفیدوباکتریوم بر بدن:
درمان اختلالات روده ای و سرطان کولون
بهبود متابولیسم پروتیین
درمان آسیب کبدی
جلوگیری از یبوست
کاهش کلسترول خون
استرپتوکوکوس ترموفیلوس
+فروکتوالیگوساکارید(پرو بیوتیک)
تاثیرپروبیوتیک بر بدن:
بهبود سیستم ایمنی
بهبود سرطان
بهبود اسهال ناشی از آنتیبیوتیک و مسافرتی
درمان آلرژی‌ها
بهبود فشار خون
کاهش کلسترول
تولید ویتامین در بدن

ادامه مطلب...

  • meliina1A sha