meliina1a

مطالب پزشکی و سلامتی

meliina1a

مطالب پزشکی و سلامتی

مطالب پزشکی و سلامتی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

یک دوره هیجان انگیز برای مادر شدن، زمانی است که به تغذیه سالم اختصاص داده می شود؛ تا اطمینان حاصل گردد که جنین درون رحم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود برای رشد را در اختیار دارد. موز مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد را در اختیار جنین قرار می دهد.
1- هموگلوبین را تقویت می کند.طبق گزارش شورای ملی اقدام برای کم خونی، کمبود آهن شایع ترین علت پایین آمدن سطح هموگلوبین است.
بیش تر زنان باردار از کم خونی رنج می برند زیرا معمولا سطح هموگلوبین آن ها بسیار کم است. خوردن موز به تقویت سطح هموگلوبین در بدن کمک می کند که بالطبع گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و از این رو سطح هموگلوبین تقویت می شود. بنابراین مانع از عوارض مختلف در بارداری می شود.
2- حالت تهوع و استفراغ را در دوران بارداری تسکین می دهدبیماری صبحگاهی (ویار) در زنان باردار شایع است. مصرف موز در این زمان از بارداری، به کاهش بیماری صبحگاهی کمک می کند و با موفقیت با تهوع و استفراغ مقابله می کند.
3- منبع عالی اسید فولیکموز برای رشد مغز و نخاع جنین لازم است. این میوه به جلوگیری از کمبود اسید فولیک که باعث تولد جنین زودرس می شود کمک می کند، هم چنین باعث کاهش خطر نقص مادرزادی هنگام تولد می شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۸/۱۸
  • meliina1A sha

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی